fredag 14 september 2012

Mår bättre!

Jag mår så otroligt mycket bättre! Från i våras, då jag trodde att livet var slut, så är det en markant förändring. Jag har hopp om ett fortsatt liv:)

Det betyder inte att jag är till 100% frisk men skillnaden är enorm!
  • Jag orkar gå, om det inte är för kallt ute, utan att helt falla ihop då jag kommer in.
  • Jag kan cykla 3 km utan att bli påverkad alls (förr var 500 m en otrolig bedrift...)
  • Jag kan tänka klara tankar och får nästa aldrig hjärndimma.
  • Jag har lust att göra saker - förr ville jag inte ens kliva ur sängen.
  • Jag svettas!! Tidigare svällde jag bara då jag blev varm.
  • Jag är 15 kg lättare! Och midjan har krympt ca 10 cm! (Det kom på köpet;))
  • Minnet är bättre.
  • Jag har inte ont i halsen var och varannan dag.
  • Det kliar inte lika mycket på kroppen men det finns kvar och kommer troligen inte att bli helt ok förrän tarmen är läkt.
  • Det sticker inte så fasligt då jag duschar om jag bastat innan eller om jag varit i solen senaste dagarna.
  • Värken i höft/rygg är mindre då jag undviker vete.
Listan kan göras lång och jag väljer att framförallt fokusera på det som blir bättre. Jag vill bygga upp min kropp och göra mig starkare och friskare. Då handlar det också mycket om tankens kraft! Att känna tillit till att mitt val är det bästa för mig just nu.

Marettimo - en lugn och stilla ö väster om Sicilien


Jag reste till Sicilien med min äldste son för ett par veckor sedan. Vilken underbar resa! Vi hade trevlig och roligt! Han har bott hemifrån i 2 år så det var fantastiskt att få umgås med bara honom en hel vecka! Tack för att jag fick följa med på denna impulsiva resa!

Värmen gör mig otroligt gott! Hela kroppen jublar! Vi åt god mat och ibland även sån't som jag undviker i normala fall... Glädjen och värmen skapade nog utrymme för några dagars fusk;)

Sonen är kock och några dagar lagade han vår mat;

Biff med vinbräserade grönsaker och en vidunderlig utsikt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...