onsdag 21 november 2012

Sol vind och vatten

Vattnet är just nu i poolen, vinden är lite busig idag och solen skiner som alltid även om den ibland försvinner bakom ett moln.
Jag har "hamnat"på Teneriffa! Det är en fascinerande ö som jag än så länge inte sett en bråkdel av. Ändå gillar jag den.
Kanske trivs jag allra bäst på vulkanöar. Santorini, Lanzarote och Island.
Jag är ju ganska känslig för naturen. Värme och vulkanhaltig jord gör mig gott medans kyla och hög klar luft inte är så gynnsamt.
Hit åker ju många med led och muskelproblem. En del går på Vintersol för träning och behandling. Andra går och springer. Andra dyker och vattensportar.
Sen finns det de som gör sandskulpturer på stranden. De drar nog in rätt många euro per dag. Snyggt jobb!
Huvudsaken vi alla trivs.

1 kommentar:

  1. Åh, vad det är härligt att läsa om allt du ser,gör och upplever! /Mette

    SvaraRadera

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...