torsdag 8 augusti 2013

Telomerer

Telomerer hade jag inte hört talas om förrän ikväll då jag följde länken via Facebook. Intressant och precis som jag förstått. Vi mår bra av motion men även avslappning och meditation.

Men hur långa telomerer har jag? Det ska visst komma ett test på det också.

Nu är jag ju rätt nöjd med att må så mycket bättre så längden på dem är inte så viktig. Att förstå sig själv bättre och bättre är givande. Jag intresserar mig just nu för kost, näring och dess påverkan. Använder mig själv och min man som försöksobjekt.

Åter har jag blivit påmind om vikten av vad jag stoppar i mig. Många bra saker och få eller inga dåliga. Då mår jag bra!

För mig är lagom motion bäst. Ingen överansträngning för då går det bakåt. Inget ska vara för mkt utan lagom. Kul är det ju när det funkar!

Jag sammanställer just nu och funderar över hur jag kan bidra med min kunskap och mina erfarenheter till andra. Troligen blir det en vinter till på Teneriffa. Måla, njuta av värmen, meditera och umgås med trevliga människor. Precis som i fjol. Fast det blir säkert inte exakt likadant för det är ett nytt år. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...