torsdag 19 april 2012

Kalkonfilé med ananas och haricot verts

2 pers

300-400 g kalkonfilé
salt, peppar
torkad timjan och basilika
ghee

Bryn hela filén runtom i lite ghee. Sätt in den i ugnen på 150 grader i ca 20-40 min eller tills den når en innertemperatur på 60 grader. Ta ut den och låt den vila lite innan den skärs upp.

Under tiden kokade jag haricot verts. Fräste champinjoner, lök och vitlök i stekpannan och tillsatte färsk timjan och basilika. Smaka av med salt. Sist la jag i lite färsk ananas.

Sen värmde jag skyn från kalkonen och hällde på ca 1 dl kokosmjölk och använde som sås.

Jag år råris till och det blev riktigt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...