måndag 25 juni 2012

Vedic art

Det går inte med ord att beskriva hur härligt det är att måla!! Först tar jag fram mina färger och dukar. Vatten, svampar, penslar, spatlar, sprayflaska.... osv osv...

Jag har varit ute på gräset i två dagar nu och det är underbart!

Första dagen började med att jag spolade av en del dukar med vattenslangen. På med färg och lät torka en stund och sen vattenslangen ingen. Tills det kändes bra.

Igår målade jag med de färger som kändes bra och det blev mest i cirkelform. Jag målar tills det känns nog - tills det tar slut. Då inträder ofta ett välbehag, en avslappnad känsla infinner sig. Idag får vi se om några dukar är klara eller om det finns mer som vll ut ur mig;)

Kanske är den här klar.... vi får se...


Vill du läsa mer om Vedic art så är du välkommen in på min hemsida Vedic art

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...