tisdag 25 september 2012

Piggelinbröd





Så här tjock blev smeten
Nu är jag på gång och ska testa antidepressionsbrödet. Det får byta namn också!
Jag gjorde så här;

Mixade frön och nötter - jag tog cashewnötter, solrosfrön och chiafrön. Sen vispade jag 2 ägg och hällde på det mixade/malda. Rörde och fick tillsätta mer nötter/frön för det blev för tunnflytande, tyckte jag.
Jag bredde ut den på plåten

När smeten var "lagom" tjock så kletade jag ut den på ett bakplåtspapper och strödde på havssalt (hade glömt salta smeten) och nu väntar jag med spänning...

Ca 10 min var den inne och då kändes den torr då jag testade med provsticka. Nu ska jag smaka!

2 lättvispade ägg
1½-2 dl malda/mixade nötter och frön
½ tsk salt eller flingsalt att strö på eller blanda i

150 g i ca 7-10 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...