tisdag 22 januari 2013

Följa flödet

I dag har det varit mulet men ändå varmt och skönt. Det sägs att man ska klä sig som spanjorerna, det betyder att man ska tänka att det är vinter nu. Vilket är klokt för vindarna kan vara rätt kalla ibland. Nu tror jag att det blir en varmare period igen för jag har sett ett mönster; kalla vindar blir mulet/regn och sen kommer varmare dagar. Vi får se om det stämmer denna gång.

I morse fick jag för mig att åka till Sankta Cruz men då jag tagit bussen härifrån till Los Cristianos så tog det nästan en timme innan rätt buss kom så jag kom av mig. Tyckte att det blev för sent. Flödet försvann. Så jag gick till kinesen (en butik med ALLT - i varierande kvalitet) och köpte pannåer att måla på och lite annat. Det blev tungt så jag tog bussen hem igen, efter en kaffe med croissant på kulturhusets fik.

Flödet var tillbaka och jag satt på balkongen och chattade med familjen, alla tre var inne samtidigt på olika chattar! Letade sen resa till en väninna och åt frukt. Sen ville jag ut. Så det fick bli en sväng runt kvarteret, ner till havet. Det finns en strand där det är "rough", alltså oanlagt och vilt. Där vågsurfade några och andra satt vid stranden och bara njöt av solen mellan molnen.

Efter lite fönstershopping var jag hemma igen för att äta rester efter gårdagens kyckling. Inte lika gott idag men helt ok.

Nu är solen på väg ner, fåglarna tjattrar (kanske papegojor?) och denna dag är snart slut. Sol och moln ger berget skiftande ljus. Det är vackert och stilla.

Jag har följt flödet idag...kanske ska jag måla lite nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...