lördag 12 januari 2013

Glömma bort...

Så lätt det är att glömma bort hur jobbigt det är att vara sjuk. Så fort jag mår lite bättre så kommer slarvmajan fram. Lite socker här och lite annat onyttigt där och snart så är cirkusen igång i kroppen och immunförsvaret sänks. Det är inte värt det!

Sen när det blir jobbiga känslor och dessutom lite stress - ja, då är det en förkylning som kommer. Så nu är jag mer eller mindre nerbäddad. Idag har jag druckit en massa the och vatten samt ätit soppa. C-vitamin i stora mängder.

Jag som eventuellt tänkt byta ö... Det är visst inte meningen - inte än i alla fall. I morrn byter jag lägenhet. Tur det är i samma hus om jag nu ska må så här.

Jag gillar att bo här. Enda nackdelen är att det är lite jobbigt att gå vissa dagar och då är t om 15 min promenad långt. En gång om dagen fram och tillbaka är ju helt ok men om det blir 3-4 gånger så orkar jag inte. Men oftast går jag ner till stranden och hem och sen lagar jag min mat i stället för att gå ut och äta. Både ekonmiskt och för att jag mår bättre av det.

Det finns en massa trevliga människor här, både i huset och nere på stranden. Vi ses och snackar lite och ibland äter vi tillsammans. Många har krämpor. Ändå är det glada samtal för det mesta.

Jag är sugen på att ha meditation men svårt att komma igång...
Kanske en målarkurs också...

Snacka går ju men den dan det är dags så är det :)

Nu ska jag sova mig frisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...