tisdag 24 september 2013

Slarv och glömska...

Det är så lätt att glömma hur viktigt det är för min kropp att äta bra.

Vi har flyttat från Piteå till Västerås och det blev middagar här och där, mat på vägen ner och slarv då råvarorna först var slut och sen inte inhandlade...

Först går det ju bra med lite vete här och lite potatis där, kött och korv samt en kaka eller två. Sen när det blir flera gånger efter varann så börjar det kännas i kroppen. Och faktiskt även på humöret - mer lättretlig. Trött! Supertrött! Svullen. Men i det läget har jag gett upp och tycker inte maten är så viktig. Vägrar liksom att känna efter och hamnar i nåt slags förnekande. Äter mer och mer av allt, speciellt det jag inte tål, av nå'n underlig anledning. Till sist vet jag inte ens vilket av allt som egentligen är sämst - suck!

I söndags hade bägaren runnit över. Kramper i tarmen. Feber. Trött. Det blev en dag sittande och liggande. På natten då jag var upp och drack vatten så höll jag på att svimma så jag satte mig på en stol och böjde ner huvudet. Som tur var så släppte det. 

Igår var det lite bättre och jag valde att äta välkokt ris. På morgonen med kanel och lite blåbärspulver. Till lunch med salt och lite örtkrydda. Båda gångerna i soppform. Magen lugnade sig. Kamomillthe och vatten som dryck.

Idag mår jag rätt ok. Har ätit fisk med sötpotatis/broccolimos. Blåbär och turkisk yoghurt.

Men egentligen är jag ju inte helt säker på hur jag ska äta nu. Och självklart spelar annat in. Det har varit mer stress än vanligt. Ny miljö. 

Idag köpte jag boken "Maten är min medicin" av Janesh Vaidya. Om ayurveda i köket. Jag gillar ju tankesättet och det ska bli spännande att testa lite recept ;)

Nu är det dags att sova för mig. Natti!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...