söndag 1 april 2012

Omelett med sparris, bönor och svamp

2 ägg
2 msk vatten
1 krm salt

Här använde jag rester från igår; "Varm sallad med haricot verts.." och lite sparris som jag värmde upp i stekpannan. Sen hällde jag på äggsmeten och lät stå på svag värme tills ytan är ganska torr. Föste då och då äggsmeten in mot mitten så att det blötaste rann ut mot kanterna. Då blir den genomgräddad utan att bli bränd i botten och torr i kanterna.
Jag åt den med gravad lax. Drack tranbärsjuice till.

OBS! För den uppmärksamme LID-ätaren (Lyme Inflammation Diet) så kanske du reagerar på att jag ätit gravad lax. Det tog mig en vecka innan jag kom på att jag inte läst innehållet på förpackningen med gravad lax - det är ju socker i lagen! Jag köpte den i och för sig innan dietens början. Så gravade laxen går helt klart bort. Ledsen för att jag missade det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...