onsdag 15 augusti 2012

Vete är inte bra - för mig

Idag får jag sota för helgens frossande i paj och bröd. Jag åt vete både lördag, söndag och måndag och kände inget speciellt förrän igår. Då hade jag redan bestämt mig för att det fick vara nog med dumheter. Idag har jag värk i höfter och är allmänt seg i kroppen. Orkar med möda upp ur stolen och det är trögt att röra på kroppen.

Var det värt det?? NEJ och åter NEJ! Så gott är det verkligen inte! Men det ska väl till några missar innan jag lär mig ;)

Vetet verkar vara det som stör mig mest. Jag får värk, kroppen sväller och jag blir trött och seg. Och tarmen tar ju stryk så det här går inte!

Det är visst skillnad på vete och glutenallergi. När det gäller vete så kan et ge nässelutslag och klåda - vilket jag också har. Det började efter antibiotikakuren i mars. En vecka efter avslutat kur kom dessa nässelutslag som kliade olidligt mycket. Hela kroppen kliade men mest fötter och händer. Jag var in till akuten men de skickade hem mig med kortison och antihistaminer och sen inget mer... Resten har jag klurat ut själv och med goda vänner.
Jag fick ju veta av min kinesiske läkare att jag måste läka tarmen och att det kan ta upp till ett år efter en stor antibiotikakur. Så jag jobbar vidare med mina droppar som kommer ifrån Symbiopharm.

Det var fantastiskt att bada IR-bastu idag! Ut med alla gifter! Och in med näring!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...