söndag 19 oktober 2014

Naturlig antibiotika och tandutdragning

När jag var på Teneriffa förra vintern så fick jag lov att dra ut en tand. Den var lagad många gånger med fyllningar som bara lossnade. Nu blev den plötsligt ett problem och det gick inte längre att rädda den.

Tandläkaren var fantastisk! Vänlig och lyhörd. Tyvärr hade tanden krokiga rötter som dessutom satt fast i bihålorna... Jag trodde att han skulle dra ut hela innehållet i huvudet på mig! Men efter lite operation i två timmar så var den rackarn ute. Han ville (så klart) ge antibiotika men då jag har dålig erfarenhet av korta kurer vid andra tillfällen så bad jag att få fixa det på egen hand. Jag tänkte använda Goldenseal (kanadensisk gulrot), Manukahonung och tea tree oil. Samt eventuellt kolloidalt silver.

Jag blev ganska däckad och fick t om lov att ta värktabletter i några dagar. Vilket jag undviker så mycket jag kan. Men nu tog jag en taxi hem och ringde en vän som kom ilande på sin elmoppe med piller till mig. Jag lovar att det, just den här dagen, kändes så underbart att ha dessa fina vänner på Teneriffa.

Jag fick gå tillbaka ett par gånger i veckan för att kolla läget. Han spolade rent och var nöjd med min egen behandling. Ingen infektion!

Förra veckan då jag kom tillbaka gick jag för en "check up". Även nu ser allt fint ut och det har läkt ihop. Otroligt fint bemötande och proffsigt trots att det blev mer jobbigt än beräknat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...