onsdag 20 januari 2016

Gröt - havre, dinkel, quinoa, äpple, russin

God morgon!

En kylig dag idag också... Nåja, det är snart över. Vintern alltså. Det är absolut inte min favvoårstid men jag gör mitt bästa för att stanna kvar i kylan och mörkret i stället för att dra iväg till Teneriffa. Intressant är det ju, att se hur jag klarar det.

Varm mat, varma kläder osv får bidra.

Jag har just ätit gröt och det värmer. Det är sällan jag använder någon mjölk - ibland mandel/sesam/soya - på gröten utan jag tar någon juice.

Ha en bra dag!

Gröt

1/2 dl havregryn
1/2 dl dinkelflingor
1/2 msk linfrö
1 tärnat äpple
några russin
1-2 dl vatten
Lite salt
bipollen att strö på
blåbär/svartvinbärsjuice


Koka upp och sjud sedan gröten tills den har lagom konsistens. Lägg upp, strö på bipollen och häll på juice.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...