fredag 30 mars 2012

JAG VET...

Kramar, kärleksfulla tankar och skratt hjälper till att läka kroppen och hålla oss vid god hälsa!

Se på dig själv i spegeln och säg "Jag accepterar mig själv som jag är" och så småningom utöka till "Jag älskar mig själv som jag är". Tänk på att du behöver bara tro på det just i det ögonblicket du säger det. Sen sköter det sig själv i kroppen då alla celler tar emot den kärleksfulla tanken.
Då vi varit sjuka länge så kanske vi slutar tro på oss själva och tro på att vi kan göra något åt situationen. Men...

JAG VET att jag kan göra nå't åt min situation.
JAG VET att det finns hjälp att få om jag ber om det.
JAG VET att hjälpen kanske kommer från ett oväntat håll.
JAG VET att jag kan välja mina tankar.
JAG VET att jag mår bättre av att måla.
JAG VET att jag har vänner som stöttar mig.
JAG VET att min familj förstår mig.
JAG VET att i min kärna finns alltid kraft att hämta.
JAG VET att...

Fyll gärna på med dina VET och gör en lista som du har nytta av!

2 kommentarer:

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...