torsdag 5 april 2012

Bra för mig

Går här och tänker på att orsaken till att jag, trots allt, har huvudet ovan vattenytan idag, är alternativmedicinsk behandling. Både att jag själv letat rätt på vitaminer, örter, mineraler och tekniker som både läser av och behandlar.

TFT-Hälsan, Ola Johansson fick jag mycket hjälp av och jag rekommenderar att lyssna med honom om det är något du kan få hjälp med.

Kinesiologi, kraniosakral behandling, lätt massage, akupunktur, healing och Resan är nog de övriga terapier jag sett mest resultat av och fortfarande gör:)

Meditation är underbart. När jag tar mod till mig ska jag göra en video med min egen meditation...kanske flera då jag kommer igång.

Tankens kraft är mycket starkare än de flesta tror. Det gäller att hålla i och inte ge upp. Lättare sagt än gjort många gånger men om man tappar så kan man alltid ta upp tråden igen och igen och igen. Det är så lätt att sänka sig själv och bli ett offer. Det är faktiskt lika lätt att höja sig själv och vara i sin egen kraft. Att lita till sin egen förmåga.

Kosten är viktig. Att hitta sin egen kost som man kan hålla sig till - inte bara en diet under en vecka som sen faller platt. Men lika viktig som att äta "rätt" är att tänka "rätt" om det man äter. Att tänka ung "Det jag äter är det bästa jag kan äta just nu," "Maten ger mig näring". Jag gillar Ayur vedans tankar om mat. Kall mat och dryck passar mig inte alls har jag märkt. 



1 kommentar:

  1. I nästa inlägg finns det för mig mest användbara redskapet; målning! Healing Art= HeArt

    SvaraRadera

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...