onsdag 2 maj 2012

Överansträngning

Så fort jag orkar lite mer så glömmer jag bort att inte göra för mycket. Att inte överanstränga eller ens anstränga.

Efter några hyfsade dagar så tog jag fram cykeln. Det är ju så skönt att cykla... Första dagen gick det bra då jag cyklade ca 2-3 km. Det var varm ute och det gick lätt att cykla.

Två dagar senare (igår) kom cykeln fram igen och jag skulle inte cykla så långt - bara en bit. Det var rätt kyligt i luften men jag var välklädd men hade glömt handskar, så ja tänkte åka in och åna ett par av en vän nere i byns centrum. Men hon var inte hemma. inga pengar hade jag på mig men gick ändå in på macken för att se vad de hade. Det fanns ett par bomullsvantar för 12 kr som jag fick på krita:) Tur var väl det för det var motvind på vägen hem. Det är inte mer än 2,7 km enkel väg men är man, som jag, käslig för blåst och kyla så kan det bli för mycket. Det kändes rätt ok igår men nu ikväll känns hela kroppen totalt slut. orkar knappt lyfta ett vatenglas.

Så här är det ju och jag borde lära mig det... Men det är ju så skönt att röra sig då jag tror att jag orkar!

Det är t om svårt att skriva och jag får rätta till texten gång på gång. Så nu ska jag sjunka ner i TV-fåöljen en stund igen innan det blir sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...