måndag 23 juli 2012

Mot bättre vetande

Ofta säger vi att: "Nu när det är semester så ska jag unna mig lite gott!"

Hamburgare på Island

Så har även jag gjort de senaste veckorna, från och till. Unnat mig! Potatis, dessert, godis, glass... En gång går bra men...

Vem kom på att godis skulle vara belöning? Vem började kalla det för just godis?! Fullständigt idiotiskt!! Varför är det att unna sig? Att tillsätta onyttig mat/godis! Det är ju helt omvänt! Det är ju att straffa sig själv när man stoppar i sig skitmat! Att göra illa sig! Att förstöra det jag byggt upp! Så himla galet!!!!!!!!

Att unna mig det som är bra för mig det är att värdesätta mig själv och min kropp. Då är jag snäll med mig själv! Det märks verkligen skillnad då jag äter sån't som jag inte mår bra av efter en lång period med nyttig mat. Och det häftigaste av allt är; ATT JAG INTE TYCKER ATT GODIS ÄR GOTT! Snarare så att det är äckligt! Jag blir illamående av vanligt kaffebröd och godis. Men fortfarande tror min hjärna att det ska vara gott så när jag ser det så vill jag ha.

Nej, tacka vet jag en portion bär! Eller en Nyttig chokladboll.

Ordet nyttig borde väcka yummie-känslor i stället för att godis gör det. Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...