torsdag 20 september 2012

Varm mat, tack! Mat på Nodo, nej tack!

Enligt Ayurveda så bör jag äta varm mat vilket jag håller med om. På sommaren kan jag äta en del råa grönsaker och dricka kylda drycker men nu är det bara värme som gäller! Koka, ugnsbaka, steka och woka.

Det är enkelt så länge jag är hemma men lite svårare är det att äta på restaurang. Oftast fungerar det bra att äta ute, för jag kan ju fuska lite ibland. Men att få något gott, helt utan vete, mjölkprodukter (kan ju ta laktasenzym) och socker, är klurigt. Och när det dessutom ska vara varm mat så...

Idag åt jag på Nodo i Piteå. Först beställde jag "Laxpytt med stekta grönsaker och dillcreme" (det var LCHF). Jag fick in en tallrik med supertorr smulad lax och några kokta haricots verts samt en dillcreme. När det står stekta grönsaker i plural så borde det väl ändå vara i alla fall 2 sorters grönsaker! Eller?!

Jag gick och klagade och fick som tur var en annan rätt; "Krämig laxsoppa". Mjölk eller grädde som var ganska tunn - inte krämig alls. På botten låg ca 5 små torra laxbitar. Ja, ja, det blir inga fler besök där inte...

Kanske borde jag öppna en liten restaurang med LID-mat...;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...