onsdag 23 januari 2013

Getost från Fuerteventura

Efter en väldigt trevlig dag på stranden kom jag hem och var superhungrig. Som tur var så fanns det lite frysta räkor och fördigkokt ris som blev basen till en gryta.

Sen fick jag fotvård på rummet! Lyx!

Nu har jag testat getosten jag köpte igår tillsammans med kvittenmarmeladen på ett finskt rågkex. Jo, det var inte illa alls! Marmeladen var lite halvsöt och god. Geosten semicurado, vilket betyder att den är lagrad 2-4 mån och ganska torr men god och mild.

Det var underbart att vara på stranden idag efter flera mulna dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...