söndag 7 december 2014

Rotselleribiffar med äppleyoghurt




Igår hittade jag rotselleri i en grönsaksbutik, vilket inte händer alla dagar, så jag passade på att köpa en. Så ikväll har åt jag biffar.

ROTSELLERIBIFFAR

1 dl riven rotselleri
1dl riven potatis eller annan rotsak
1 vispat ägg
Salt och peppar

Fin eller grovriv rotsakerna och blanda med uppvispat ägg, salt och peppar. Stek några minuter på var sida i olja eller smör. De blir ganska lösa men de går att vända. 

Till det åt jag quinoa, sallad, stekta champinjoner och äppleyoghurt.


ÄPPLEYOGHURT

Riv ett halvt äpple och blanda med 1-2 dl yoghurt. Smaksätt med senap samt ev lite salt och peppar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...