söndag 8 april 2012

Motivation

Lite jobbig måste jag ju erkänna att den är ibland - dieten. Som ikväll då jag satt och såg en film och det sög i magen. Godis - nej! Chips - nej! Macka - nej! Frukt eller bär - ja! men jag var inte sugen på det... Nötter - ja! ...ätit så många redan... Det slutade med en tallrik havregrynsgröt med bärmos och mandelmjölk. Faktiskt riktigt gott!

Det är tur att jag är superdupermotiverad at följa dieten! Annars hade nog en Wasa delikatess med skinka på, slunkit ner med lätthet...

Jag mår ju mycket bättre av den här kosten men just mellanmålen är lite knepiga. Fast det går! Avokado är min favvo! Med lite örtsalt på. Jag äter oftast 1-2 om dagen - de sägs vara renande och innehåller ju massor med nyttigheter.

Avokado är rik på B6-vitamin, folsyra, kalium och A-vitamin. Den innehåller också E-vitamin, antioxidanterna lutein och glutathion samt sägs skydda levern, vilket är extra bra ifall man äter antibiotika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...