fredag 10 augusti 2012

Morgondrink med äpple och selleri

Igår var jag på Noliamässan i Piteå där Erica Palmcrantz Aziz pratade om Rawfood och bl a gjorde denna smarriga drink. Bladselleri är bl a rikt på kalcium. Drinken är en bra start på dagen och magen får en kick.

1 selleristjälk
1 ekologiskt äpple
ev 1 tsk cocosolja (fungerar inte om du vill ha juicen riktigt kall)
ev lite agave/honung
vatten

Skala och klyfta äpplet. Skär sellerin i bitar. Mixa! Tillsätt ½-2 dl vatten, beroende på hur tjock du vill ha den. Du kan äta med sked eller dricka den.

Jag ska ta en bild en annan dag för idag drack jag upp den innan jag hann tänka... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...