fredag 11 oktober 2013

Teneriffa igen!

Nu har vi varit här sen i söndags och börjar acklimatisera oss. Snart åker min man hem för att jobba men han har bra arbetstider så han kommer ner om ett par veckor igen :)

Vi går och går. Både för motionen och för att ta oss dit vi ska. Stranden: 600 m. Supermarket:50-500 m. Centrum: 1,2 km. Så det blir några km per dag, om vi vill.

Jag som för två år sen knappt tog mig 100 m på slät mark! Värmen gör sitt för kroppen blir mjukare. Men det går lättare i år än i fjol då jag kom hit.

Jag tror fortfarande att det är av betydelse hur jag äter. Just nu så undviker jag kött. Allt som går på 4 ben; gris, ko, vilt, får... Så en och annan kyckling och lite fisk blir det. Testar mig fram. För enligt både ayurveda och blodgruppskosten så ska jag undvika kött. Jag ger det en månad, minst.

Ikväll ska vi käka ute, alltså inte bara ute på altanen, utan på en favvo restaurang: Abordo. Ett litet, mysigt ställe med levande musik. Väldigt levande! 4 kanarier varav en kastratsångare. Första gången var det inte det bästa vi hört men det är nåt i stämningen där som bara är så härligt!

Jag har som plan att göra mer inlägg om både blodgrupp och ayurveda. Förmiddagarna är sköna att tillbringa på altanen och då kan jag skriva :) 

Måla mycket vill jag också. Inte bara ligga på stranden. Hoppas kunna ha en och annan kurs också!

Hör av dig om du är på Teneriffa el om du vill komma ner på kurs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...