lördag 12 oktober 2013

Yoga

Först "sprang" min man fram och tillbaka ett par gånger till Mercadona, stor supermercado, för att fylla på vårt vattenförråd. Jag följde med sista gången och vi köpt kyckling till kvällen och en massa grönsaker. En flaska cava slank visst också med ;)

Vatten kommer ju ut kranen även här men är inte till för att drickas. Så det är ett evinnerligt släpande på 5 och 8 liters dunkar. Förra året upptäckte jag att det finns pumpar att skruva på. Superbra! Då slipper man ju lyfta dunken när man ska hälla upp!

Sen på väg till stranden, såg jag att det var öppet hus vid yogalokalen. Så jag gick in och var med på ett pass. Lugnt pass, sa Ana. Och lugnt var det. Bra andningsövningar och annat som jag inte vet namnet på. Visst fick jag lite ont och var stel men det kändes ändå bra. 90 minuter gick fort.

Efteråt promenerade jag till stranden och vi åt en lätt lunch och solade en stund. Men jag blev fruktansvärt trött och vi tog oss hem i sakta mak. Väl hemma så slocknade jag direkt på soffan. Vaknade efter ett par timmar, helt vimmelkantig. 

Så då kan man ju undra om det var spänningar som släppte och kroppen ville vila eller om det ändå blev för tufft med yogan....hm?! Jag tänker testa igen. Och då går jag direkt hem och vilar när passet är slut.

Meningen är ju att jag ska träna mer den här vintern. Gärna yoga. Så inte ger jag upp så lätt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...