torsdag 1 oktober 2015

Gå lagom

Promenader gör verkligen gott - lagom långa efter förmåga.

För bara några år sedan var 50 m en kamp. Jag minns att jag ofta satt vid köksfönstret och såg då folk gick förbi. Jag tänkte: "De bara går och går. Sätter ena foten framför den andra utan att ens tänka på det."

Jag behövde ibland tänka en stund för att gå 5 m till köksbänken. Ta kraft för att klara det.

Idag är det inte så, vilket jag är så tacksam för :) Jag bara reser mig och går dit jag ska, oftast med lätthet. 2-3 km brukar gå bra när vädret är bra. Jag njuter då det är varmt och gott!


Ibland, som på dessa bilder, så är det skönt att sitta ner och njuta av naturen och sällskapet. 

Här är jag ute med vår sons underbara hundvalp, Melvin. Vi sitter i Västerås hamn och njuter av solen.

Tar det lagom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...