söndag 11 oktober 2015

Ansiktsmask med äggula, sesamolja, citron och honung - en bra morgon!

God morgon!

En lite kylig söndag, det märks att vi är inne i oktober. Vi har ju haft en riktigt fin höst så vintern kommer antagligen att kännas ganska kort. Jag har ju bestämt mig för att stanna i Sverige i vinter istället för att vara i varmare land vilket jag varit de senaste tre vintrarna. Jag ser fram emot att vara kvar och det känns på många plan att det är rätt att stanna där jag är. Vara med mig själv (och de nära) och kunna njuta av årstiderna som aldrig förr 😃

Jag vaknade kl 5.55 med en behaglig känsla i kroppen. Gick upp och tog 1 msk linfröolja och drack ett stort glas varmt vatten. Sen ett lugnt Mediyogapass till sköna mantrasånger och som avslutning en fin meditation. Vilken bra morgon ❤️

Nu har jag pealat ansiktet, lagt olivolja i håret och en äggmask i ansiktet. Fötterna är i ett basande fotbad. Jag har det bra!


Så här fint kan vi alltid ha det - det är ju val jag själv gör. Visst kan jag skylla på det ena eller det andra som t ex tid, smärta, pengar, andra och en massa annat men det är fortfarande jag som väjer vilket jag ska fokusera på.

Själv är jag väldigt "duktig" på att lägga mig i eller bry mig om lite för mycket... Jag tror att framförallt mina barn tycker det. De är ju faktiskt vuxna nu och jag lär mig dag för dag att inte vara så På. Försöker i alla fall 😉

För när vi bryr oss om oss själva så blir det ringar på vattnet. Jag mår gott och de runt mig mår gott. Därmed påstår jag inte att det alltid är lätt - jag faller dit rätt ofta och får ta nya tag. Det blir i alla fall lättare för varje gång att ta tag i mig själv igen :)

Vill du testa en mask så kolla på Shenet där det även finns en massa annat nyttigt att göra själv - alltså krämer, skrubbar, parfymer och salvor.

Den här gjorde jag:

Ansiktsmask för torr och normal hy

1 ekologisk äggula
1 tsk sesamolja
några droppar citron
1/2 tsk honung

Vispa samman allt och stryk på i ansiktet. Låt sitta i 15-20 min. Tvätta av.

Vad gör du idag för din egen skull?

Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Julmingel på ART by AV - konst, material och kurser

På Klockartorpsgatan 26 i Västerås finns Välkommen 7/12 på JULMINGEL kl 11-15 ÖPPET i butiken där du kan se/köpa min konst oc...